Direktlänk till inlägg 3 juni 2015

Bridges

Av Carina Gustafsson - 3 juni 2015 10:12

   Nu var det ett bra tag sedan jag skrev här. Det har inte blivit så många äventyr den sista tiden. Det beror främst på två anledningar. 1: Har genomfört en operation (alltså läkaren har gjort en på mig haha) vilket har medförst att jag inte kunnat gå i svårare terräng, kröpit under broar eller klättrat och annat mysigt. 2: VÄDRET! Vi var ute igår, den 2 juni och det regnade ... ja, som Forrest Gump sa i filmen; "Fint stickande regn och riktigt tungt, blött regn, regn som föll från sidan, och ibland tycktes regnet till och med komma rakt nedifrån. 9 grader (utan vind) och hur kallt var det då inte i denna blåst. Vi gav oss som sagt ut ändå igår, bara för att vi kan =) TROTSADE vädret. Hamnade i Skillingaryd för att fortsätta leta upp några som vi inte hunnit med tidigare. Vädret satte sedan STOP! för oss:

  

Varför glömde jag regnbyxorna? Stövlar hade jag med mig i bilen som ombyte, men inga extrasockor. Får nog fundera på att lägga i ett "överlevnads/ombytes-kit" i bilen och bli en smartare geocachare!


STAMPIS TYCKER TILL!


CATCHE!

Mmmm =)

My namn is Catche - Johnny Catche, haha!

Jag ska ut och fånga en catche, se den flyger ifrån mig och jag måste springa efter för att få tag på den, hjääälp!!!

Nä, jag ska inte göra människor till åtlöje, jag har själv varit där, men det märkliga i detta är nog att de flesta börjar med att säga catche, innan någon "ryter till" CACHE!

 

Hittad!

Ja, men det är ju jättebra av dig, för det kanske var en cache som var både svår eller välarbetad eller har du kommit till en plats som är underskön! Jag skulle nog vid en sån här gömma iallafall vilja ha ett litet tack =/ ... är jag ensam om det?

ANDRA SIDAN finns det faktiskt dem enligt min mening som har hittat en egen nisch. "Hittad" skrivs av många, men att skriva en personligt inlägg även om den inte innehåller tack, kan faktiskt vara lite charmigt. Ni får gärna säga emot!

Ex: "Se på fan där var den" =)

 

Under broar

Det är en av mina favoritgömställe att leta på, där man kan krypa under, sitta en stund och lyssna på porlande vatten, det är ett annat ljus ... kanske får chans att se strömstare, forsärlor, fiskar som står eller slår. Jag placerade själv en gömma under en liten fin bro för ett tag sedan men fick ta bort den. Den var bara placerad på ett fundament under, men staten har sagt NEJ. Då tänker jag; av alla dessa 100 broar jag kröpit under, är det ingen av DEM som tillhört staten? I Dalarna var vi till och med under en järnvägsbro! Jag är ju inte den som bråkar utan flyttade snällt min gömma till en mörken rot istället (hade inga andra uppslag)

 

Min drömbro finns i Scotland OVERTOUN BRIDGE

Det sägs att varje år är den minst en hund som plötsligt kastar sig ut från bron och de vet fortfarande inte orsaken till detta fenomen. Och visst finns det gömmor här så, en dag kanske ....

 

Nu ska det förberedas för nya äventyr, vädret ska ju trots allt bli bättre framåt veckan.

Hej så länge

 
 
Ingen bild

Min

3 juni 2015 17:48

Fin bro i Skottland. Själv har jag en under järnvägsbro, vilket man inte får men en snäll geocachare flyttade den dit så jag tackar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Gustafsson - 7 juli 2016 20:13

Idag skulle det bli fint väder, så jag satte mig en dag och planerade en rutt åt oss. Sen blir det ju inte alltid som man planerar, men man har ändå förslag att åka efter.   Du ser lite mossigt ut idag björken! Allt väl? Denna gömman var inte vi...

Av Carina Gustafsson - 31 maj 2016 21:11

        Idag var jag sorgligt nog och lämnade min Janis till ett katthem som jag respekterar mycket. Tanken är att Janis ska få ett nytt hem där människor och andra djur har tid med henne. Efteråt i Klavreström (för att underlätta saknaden) hitta...

Av Carina Gustafsson - 19 maj 2016 19:24


 

Av Carina Gustafsson - 19 maj 2016 18:50

Jag har inte varit på Gotland sedan jag var ca 5 år. Det jag minns var nyckelpigsinvationen, vart man än gick var man tvungen att krossa hundratals nyckelpigor och det flög pigor i håret ... jag hade låååångt hår och det var nästintill omöjligt att g...

Av Carina Gustafsson - 4 januari 2016 09:26

Precis när jag loggade in här för att skriva ringde min sambo och talade om att det varit jordbävning i Indien inatt och just i Indien befinner sig min bror med sambo och skådar fågel mm. Japp ... man har lärt sig under åren att tänka "så länge vi in...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards