Direktlänk till inlägg 26 augusti 2015

Lingon och tomater

Av Carina Gustafsson - 26 augusti 2015 08:02

Drömde i natt att jag stod på en scen och folk började kasta tomater på mig. Kanske beror det på att en av mina tomater i växthuset har mognat, kanske beror det på att jag faktiskt har scenskräck. I skolan var teater det värsta jag visste. Kanske det beror på att jag och min sambo håller på att planera ett event och på platsen finns faktiskt en scen, där jag kanske bör vistas så att alla kan höra mig? För ett tag sedan fick jag en ny medicin - den är för blodtrycket, men läser man det finstilta så står det faktiskt också "i extremt ovanliga fall kan ****** användas för behandling och lindring av scenskräck"

Nåja, lite tomater har väl "ingen dött av"?! Jag är inte allergisk i alla fall.

 

Min lilla tomat =)

I natt har vi inte sovit mycket. Steg upp kl 05:00 med sambon för att köra honom till jobbet eftersom min bil är på verkstaden igen (dessa geovägar haha) På hemvägen rekade jag åter lite inför eventet och upptäcker några små brister som vi får ordna med ikväll. Det är ljuvligt att vara ute så här i ottan och se hur jorden vaknar ...

 

Ser ut som det brinner bakom träden när solen stiger upp!

 

De ser nästan "lönnmördade" ut de här bladen, trots regning sommar är det nu väldigt torrt i markerna.

 

 

I det här trädet skulle jag vilja ha en häftig gömma, men det ligger i en hage med taggtråd runt så jag tvekar ...

Jag har haft lite otur den senaste tiden med avverkning förresten, eller liiite ... 

Först var det min mörkerslinga som gick åt pipsvängen. Några har lyckats att logga den ändå, men nu är den fixat igen MEN ... de har röjt ner i princip allt så man går nu längs den stora vägen, kanske inte blir samma mysfaktor, en dag får den nog flyttas. Min gömma "No beaver" har fått gå i graven. Den satt i ett dött träd (eller hög stubbe) och det är mycket förståligt att senaste besökaren inte hittade något:

 

För några dagar sedan fick jag tips om att min slinga på elljusspåret var drabbat. Avverkning även här, men vi hittade alla, varav två låg på marken under nedsågade grenar, pust, vilken tur, bara att hänga upp igen i närmaste granne!

 

På morgonturen blev det lite kaffe ... kvar i termosen sedan igår mmmm, va gott =-( eller inte?!

 

Hur går det med lingonen har mina vårdtagare på jobbet börjat fråga. Mja ... de ser ju så röda och fina ut, men tittar man på baksidan är de ännu för bleka. Det dröjer nog några dagar till ...?

 

Nu blir det gos med barnbarnet och flyttstäd. Ha det gott alla =)

Hoppas på en jungfrufärd med nya båten ikväll!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Gustafsson - 7 juli 2016 20:13

Idag skulle det bli fint väder, så jag satte mig en dag och planerade en rutt åt oss. Sen blir det ju inte alltid som man planerar, men man har ändå förslag att åka efter.   Du ser lite mossigt ut idag björken! Allt väl? Denna gömman var inte vi...

Av Carina Gustafsson - 31 maj 2016 21:11

        Idag var jag sorgligt nog och lämnade min Janis till ett katthem som jag respekterar mycket. Tanken är att Janis ska få ett nytt hem där människor och andra djur har tid med henne. Efteråt i Klavreström (för att underlätta saknaden) hitta...

Av Carina Gustafsson - 19 maj 2016 19:24


 

Av Carina Gustafsson - 19 maj 2016 18:50

Jag har inte varit på Gotland sedan jag var ca 5 år. Det jag minns var nyckelpigsinvationen, vart man än gick var man tvungen att krossa hundratals nyckelpigor och det flög pigor i håret ... jag hade låååångt hår och det var nästintill omöjligt att g...

Av Carina Gustafsson - 4 januari 2016 09:26

Precis när jag loggade in här för att skriva ringde min sambo och talade om att det varit jordbävning i Indien inatt och just i Indien befinner sig min bror med sambo och skådar fågel mm. Japp ... man har lärt sig under åren att tänka "så länge vi in...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards